3. třída - PRVOUKA

5. 6. Vzhledem k okolnostem jsme uklízeli po oslavách a pak jsme "jen" prošli vaše domácí úlohy o živočiších...

31. 5. Ve škole jsme nejprve řešili potravní řetězce. Jestli si je chcete zkusit i doma, jsou na stránce https://riz.cz/34iyy . Dokončili jsme strany 54 a 55 v učebnici,. osmisměrku můžete dotáhnout doma, jestli se vám to ve škole nepovedlo nebo jste neměli - Lukin - sešit či nebyli vůbec ve škole - David. Dokončili jsme tedy živočichy. Uff. Na příští hodinu si jako domácí úkol důkladně projděte otázky v pracovním sešitu na straně 56. Nemusíte si je nikam psát, ale snažte se odpovědi zapamatovat, abyste uměli v hodině odpovědět.

29. 5. Za domácí úkol jste měli podle osnovy ze strany 51 popsat vybraného živočicha. Tak vzhůu do toho...

24. 5. V čase, který zbyl po nacvičování jsme dokončili živočichy. Ukazovali jsme si rozmístění zvířat na různých světadílech. Jak se jmenoval motýl, kterého nepoznal nikdo, až to Verča zkusila? ano otakárek, otakárek fenyklový ;)  Úkol nebyl...

22. 5. Podobně jko minule jste neměli domácí úkol. Omlouvám se za nenapsání dřív, ale měl jsem výpadek netu...Dokončili jsme sekci živočichové, příště zopakujeme a pak tradá na člověka!

15.5. kvůli nacvičování jsme toho oc nestihli minule - rozdělení zvířat do skupin a taky jsme si povídali o tom, jak se tyto skupiny liší...a ve čtvrtek jste fuč :(

10. 5. Minulou hodinu jsem díky výpadku nternetu nenapsal...přesto jste až na dva nemocné donesli referátek o zvířátku všichni a s větším či menším úspěcem nám své zvíře představili.

24. 4. Načali jsme zvířata. Jejich společné znaky. Test na rostliny bude až ve čtvrtek 3. května.

19. 4. Nakonec jsme dneska hlavně rostlinili. Zapsali jsme si anglická slovíčka a domluvili na úterý 24. 4. test z rostlin - na společné znaky a části těla rostlin (učebnice 38 - 39 a 50 - 53) většinu věcí znáte, jak jsme si zase dokázali, ale trochu ej přecejen třeba nad to sednout a naučit se to... Bez domácího úkolu...

17. 4. Po téměř měsíci... Hodinu jsme měli konečně zase spolu... Byla to vlastně opakovací hodina o rostlinách. Za jste dostali stránku 49 v pracovním sešitě. Jde o rychlé cvičeníčka, proto celá stránka... Příští týden budeme psát test právě na rostliny.

27. 3. Dneska jsme byli venku na procházce na lovy beze zbraní. Tedy lovili jsme kytky a vůbec rostlinstvo, a to foťákem... Příště budem vše určovat...těšíte se?

20.3. Herdek fulnek, teprve dneska (čtvrtek 22.) jsem si všiml, že mi to v úterý uteklo :(... No tak to vezmeme všechno dohormady ;) V úterý jsme prošli společné znaky rostlin, postupně jsme si povídali, co rostlina dýchá, čím se živí, co vylučuje, jak se rozmnožuje..za domácí úkol jste si to pak měli doma v učebnici sami přečíst - v učebnici strana 38 a 39. Dneska jsme nejpreve ověřili, kdo si opravdu četl doma dvoustránku. Pak jsem musel odběhnout přeparkovat, aby mohli páťáci vynosit lavičky ven, vy jste mezitím udělali první cvičení na straně 46. Poté jsme si rozdělovali květiny na kvetoucí a nekvetoucí. A pak i na léčivé, jedovaté a zákonem chráněné. Když jsme si vše pečlivě zapsali, tak jsme se koukali na fotky kytek...už jich celkem dost snadno poznáte...a ta žluToučká (na kterou jsem si neuměl vzpomenout), kterou znáte i ze školy v přírodě, tak to byla ORSEJ, orsej jarní...

15. 3. Houby. Ne houbeles, ale houby byly tématem naší čtvrteční hodiny. Při kontrole dú překvapil Honza, který ho měl, přestože byl nemocný, naopak Natálka jej opět neměla. Nakreslili jsme si vlastní houby i s popiskem, víte už, že není dobrý nápad jíst houby, které neznáte a povzpomínali jsme na Školu v přírodě, kde jsme muchomárky viděli několikrát. Stihli jsme udělat skoro celý list v pracovním sešitě - strana 45. Na domácí úkol nám zbyl jen zelený boxík - nakresli obrázek oblíbené houby a k němu připoj popis, vystřižený či růčo fůčo napsaný.

13. 3. Tak jsme si znovu zopakovali poslední předprázdninovou látku - společné znaky živých organismů (růst, rozmnožování, výživa a vylučování, pohyb, citlivost na světlo a teplo, dýchání). Po vyluštění křížovky na straně 44 pracovního sešitu a doplnění říší v textu dole jste za domácí úkol dostali napsat alespoň pět rostlin, hub a živočichů do zeleného boxíku na straně 44.

1. 3. Venku nám promrholila celá hodina, procházku jsme tedy odložili na příště, podobně jako písemku pro Verču. Dokončili jsme pátou kapitolku, za domácí úkol zbyla poslední drobnost - v pracovním sešitu na straně 43 cvičení 1 b)

28. 2. Tak dnes druhé testování, dopadlo dobře? Dnes dokončíme i celou pátou kapitolku a příště hajdy na Život v přírodě!

23. 2. Hm...tak jsem si myslel, že test dopadne lépe...ale to je tak vždycky, ne? Za týden, poslední hodinu před prázdinami (tedy čtvrtek 1.3.) budeme psát testík na dalších několoik stránek, zase nic velkého, cca pět otázek...jak jsem říkal v hodině, nejlepší máte si to dneska přečíst, pak třeba v pondělí a pak ve středu a to by v tom byl čert, kdyby se to nepovedlo... ;)

21. 2. Víceméně opakovací hodina...dodělali jsme v pracovních sešitech, co nám scházelo - včetně půdy...

16. 2. Dnes byla na pořadu dne Sluneční soustava. Překvapili jste, že jste znali všechny planety, navíc i to, že Pluto již planeta není. Pak jsme prošli několik významných vědců, kteří první pochopili, že se Země otáčí kolem Slunce a ne naopak - Bruno, Galilei, Kepler. Zajímali vás kosmonauti, tak jsme si řekli alespoň ty nejznámější a na youtube skoukli dobrou i zlou tvář kosmonautiky - přistání na Měsíci i výchoch raketoplánu Challenger. Za domácí úkol máte dokreslit mimozemšťana, který žije na vaší planetě.

14. 2. Slunce je neživá přírodnina. Na počítači jsme si ukázali velikost čověka, Země, Slunce i dalších mnoha věcí - zkuste sami na tomto odkazu: https://images.4channel.org/f/src/589217_scale_of_universe_enhanced.swf opravdu to stojí za pokoukání. Domácí úkol nebyl. Příště doklepneme Sluneční soustavu a promyslíme nějakou formu opakování i prověření znalostí, abyste sami viděli, jak jste téma zvládli. Domácí úkol opět nebyl.

9. 2. Velká část z vás recitovala, a to soutěžně, neČaSově...

7. 2. Celkově jsme koukli na podmínky života na Zemi, blíže jsme se pak podívali na zoubek půdě.

31. 1. + 2. 2. Koloběh vody. Pracovní sešit, strany 35 a 36. Ukazovali jsme si na mapách, kolik vody je na Zem. Četli jsme si v učebnici 28, 29 a pak o vzduchu na straně 30.

26. 1. Povídali jsme si o neživých přírodninách a jejich vlivu na naše životy. Velice překvapil Honza, který nejen, že věděl, jak dlouho letí světlo ze slunce, ale ještě to hezky použil. Poté jsme si vysvětlili koloběh vody. Za domácí úkol dopište do modrého boxíku, co jste za jeden den všechno vypili...

24. 1. Herdek fulnek...se zpožděním :(  Koukali jsme většinu času na to, jak je země kulatá. Používali jsme k tomu parádní program Google Earth. Zěmě je tedy kulatá a do příště jste měli za úkol načíst básničku. ;)

19. 1. Dnes jsme měli v plánu kapitolku Zboží (strana 26. v učebnici). Zahráli jste si na obchod a povídali jsme si o výhodách a nevýhodách obchůdku a obchodního řetězce. Doma si přečtěte v kliku pořádně celou stranu 26.

17. 1. Svět kolem nás, tedy trojice: Přírodnina - Surovina - Výrobek. Za domácí úkol bylo doplnit v pracovním sešitu text dole na straně 34.

12. 1. Nejprve jsme si dali rozcvičku z rodinných vazeb (no schválně, kdo je moje sestra pro matku mé matky?). Pak už jsme se vrhli na další kapitolu - Podmínky života. Svět kolem nás je tvořen buď přírodninami (živými či neživými) a lidskými výrobky. V pracovním sešitu jste pak vypracovali cvičení na straně 33 a s modrou linkou označené doplňte je za domácí úkol.

10. 1. Dokončili jsme povídání o Vánocích, všimli jste si, co bylo jádrem této kapitoly? Ano, byla to RODINA! Ve škole jsme dokončili všechna cvičení v pracovním sešitu, společně jsme všechna cvičení prošli. Kdo nestihl, dodělá si stránku za domácí úkol!

5. 1. Povolání...domácí úkol - rozhovor s rodičem, otázky najdete v pracovním sešitu...

3. 1.  Bez domácího úkolu... Povídali jsme si o tom, jak jste prožili Vánoce. Pak jsme přešli k různým povoláním. Ve čtvrtek bude psát Lukin a Natálka testík, který jsme psali i minule. Podívejte se na zápis o kousíček níž - ze 6. 12.

6. 12. Tak se nám to s úkoly téměř na konci pololetí rozjelo konečně správným směrem - podruhé za sebou jej měli všichni! (teda kromě Lukina, který zapomněl celý ČaS :(). V hodině jsme kromě Mikulášovy návštěvy jen opakovali, abyste byli dobře připraveni na čtvrteční test. Test bude jednoznačně vycházet z pracovního sešitu, budou v něm pouze cvičení okopírovaná z pracovního sešitu. Háček je snad jen v tom, že tato kapitola byla přecejen o něco delší než ta minulá, a proto je potřeba projít všechna cvičení ze stran 12 - 24 našeho pracovního sešitu. Držím palce!

1. 12. Vycházeje z domácího úkolu (měli jej všichni! hurá!) jsme se koukli na přírodní chráněná krajinná území opavského okresu. Kolik, že jich bylo? Ano, 11 - Na jednom z nich jsme loni byli na vycházce na den Země - Hvozdnice. další někteří znáte - určitě minimálně Moravice -  a další jsou pro vás novinkou - Kaluža, Heraltický potok, Hůrky, Otická sopka, Jezdkovický les, Úvalenké louky, V Kalužích, Hněvošický háj, Hořina. Samozřejmě nečekám, že je budete znát nazpaměť všechny, ale aspoň jeden dva určitě udržíte ;). Za domácí úkol máte opakovací křížovku ze strany 24. Jen křížovku, nemusíte nic lepit, ani vystřihovat... ;)  Příští čtvrtek nejspíš budem psát opakovací testík.

29. 11. Orientace v krajině vám již nečinila problémy, proto jsme nebojácně přešli k mapkám. Tedy překreslování skutečné situace na mapku pomocí symbolů a značek. Domácí úkoly se nám tentokráte sešly pro někoho tři...a někdo stihl vše již ve škole... Tak tedy: 1. dodělat překreslení mapky v pracovním sešitu na straně 18; odpovědět na otázky a vybarvit správné odpovědi v tabulce - na straně 19 v tomtéž pracovním sešitu a třetí úkol - na pracovním listu z minula vybarvit spodní obrázek, podle toho, jak je to nad ním napsané.

24. 11. Kapitolka se jmenovala Orientace v přírodě. Zkontrolovali jsme domácí úkoly - Natálka neměla :( a hodně z vás dostalo známku, Ema dokonce hned dvě...ale obě jedničky ;) Domácí úkol nebyl (jen Natálka má dlouhodbý úkol - dopsat si sešit podle Renátčina. 

22. 11. Vodstvo ČR byla dnešní kapitolka. Za domácí úkol jste dostali čtení v učebnici s. 17 a v pracovním sešitu na s. 21 dole doplnit větu s bílým pozadím. Natálka dostala navíc za úkol doplnit si v sešitu chybějící zápisy.

15. 11. Nejprve jsme doplnili mapku Mokrých Lazců o vaše domy. Bohužel špendlíky nedrží tak,jak jem čekal a budem to muset vykutit torchu jinak...pak jsme si povídali a dělali úkoly týkající se krajiny a jejího využití. Na konci hodiny jsme ještě prošli vody v okolí - opět musím pochválit Tengiho, protože znal nejvícce odpovědí ze všech!

10. 11. No nějak dlouho trvalo, než jste přišli a usadili se v lavicích...ale co už ;) Na programu jsme měli Povrch České republiky Na začátku hodiny jsem vám přinesl ukázat parádní atlas planety a světadílů plný satelitních snímků mnoha míst. Zvlášt Tengi mě překvapil, kolik věcí a míst už zná a pozná. Poznali jste, že v mapách se často využívá hnědé a zelené barvy (Která z nich značí nížiny a která vysočiny?) Udělali jsme si zápis a už byl skoro konec hodiny...za domácí úkol máte překreslit mapu z učebnice do pracovního sešitu. Snažte se, ať to vypadá hezky'

8. 11. Dnes jsme řešili postavení České republiky v rámci Evropy - tedy kdo jsou její sousedé, dozvěděli jste se něco o Evropské unii a udělali si i krátký zápis. Na s. 18 v Pracovním sešitu jte řešili cvičení 1. Pak jsme spolu koukli na hlavní města několika evropských států - Německa, Itálie, Španělska, Velké Británie a Francie.

1. 11. Po kontrole domácího úkolu jsme ještě dole doplnili věty o České republice. Udělali jsme jeden sešit na interaktivní tabuli a do sešitu zápis základních faktů o České republice. Pak jsme ještě stihli vyluštit celou osmisměrku, a kdo nestihl, za domácí úkol dopíše žluté boxíky na straně 17.

25. 10. V Praze - pracovní sešit strana 13. Která další města patří mezi největší u nás? Že znáte různé druhy dopravy je jasné, jaká je to ale městská hromadná doprava (MHD)? Domácí úkol na prázdniny není dlouhý - v učebnici si přečtěte stranu 13 a v pracovním sešitu splňte úkoly ze strany 16 část "Pracujte s učebnicí"

21. 10. První test! Hurá...a známky? Hlavně jedničky :) Pak jsme pracovali s pracovními sešity - strany 12 a 13. Každý by měl znát svou adresu, kdo to ještě nezvládá musí na tom zapracovat, vždyť je to ostuda, ve třetí třídě si nebýt jistý dvou ulicí či číslem... Za domácí úkol bylo zapsat několik vět o Mokrých Lazcích - v pracovním sešitu na straně 12 zelený rámeček.

18. 10. Akce ZUBY. Kdo přinesl právě získaný dotazník. získal plus ;). V hodině jsme mluvili o obcích a rozdílech mezi městem a vesnicí. Pamatujete se ještě, které to jsou? Třeba jaká je hranice v počtu obyvatel mezi městem a vesnicí?

14. 10. Byť jsme nakonec ještě nevyužili přinesené obrázky, stihli jsme toho hodně. V pracovním sešitu na stranách 8 a 9 jsme zopakovali spoustu věcí o silničním provozu - nejen značky a semafor, ale i obecná pravidla. Za domácí úkol odpovězte na otázky ve cvičení 1 na straně 11 - velmi podobnou úlohu jste měli v úterní hodině, proto by neměl být problém vyřešit i tuto :) V úterní hodině budeme psát test, ve kterém se objeví úlohy z první kapitoly pracovního sešitu - strany 5 - 10, proto se na ně připravte a jestli budete mít ještě s něčím problém, zeptejte se rodičů nebo mě ve škole, v pondělí nebo v úterý před hodinou.

11. 10. Povídali jsme si o cestování do školy. Nejvíce z vás chodí pěšky sami, některé ale často vozí do školy rodiče... Prošli jsme znovu značky, které znáte a v pracovním sešitě udělali stranu 7. Za domácí úkol bylo dokončení strany 7 - dole za dvojlinkou Doplňte:

7. 10. Konec procházek... začali jsme cestovat.  Alespoň obrazně. Ale než jsme se vydali do autobusů, tramvají a metra, dokázali jste vyjmenovat vlastně všechny zásady slušného chování v těchto dopravních prostředcích. Pak už jste najeli na stranu 6 v pracovním sešitu. Skoukli jsme videa vytvořené pražským dopravním podnikem, pomocí nůžek a lepidla jste "uklidili" po jídle... za domácí úkol máte do čtvrtku vyfotit či nakresli svůj dům a fotku(či obrázek) přinést či poslat emailem.

4. 10. Využili jsme pravděpodobně poslední hodiny v končícím babím létě a vyrazili znovu do ulic nafotit významnější mokrolazecké budovy.

30. 9. Udělali jsme si vycházku po Mokrých Lazcích, kde jsme se snažili vyfoti co nejvíce významných budov.

20. 9. Hurá, prvně jsme v hodině měli možnost použít interaktivní tabuli...na pořadu dne byly lidské vlastnosti, které tvoří charakter každého z nás. Vlastnosti lidí často přirovnáváme  k vlastnostem zvířat...pamatujete na pexeso? ;) Vlastnosti lze dělit kupříkladu na kladné (laskavý, dobrosrdečný, veselý, pilný, moudrý, houževnatý...) a záporné (zbabělý, vznětlivý, hádavý, závistivý, hloupý,...). Nakreslili jste a popsali vlastnosti kamaráda, kterého máte rádi. Za domácí úkol máte popsat alespoň deset svých vlastností - minimálně 7 kladných a 3 záporné.

6. 9. V první hodině jsme opakovali, co už dávno víte...hodně jste mě překvapili, že všichni znáte tolik značek. Také jste si vzpomněli na mnoho věcí, které jste se loni s paní učitelkou naučili.Na konci hodiny jste si nalosovali domácí úkol, který má každý trochu jiný a trochu podobný...v pátek dáme úkoly dohromady.